22 septembrie 2013

Coca-Cola îşi cere scuze. Şi-a bătut joc de consumatori

Gigantul american Coca Cola a fost nevoit să îşi ceară scuze public, după ce o consumatoare a fost jignită de un mesaj găsit în capacul unei răcoritoare din portofoliul producătorului. 
O campanie de marketing a producătorului american Coca-Cola s-a soldat cu mari neplăceri pentru o familie din Canada, care a decis ulterior să facă o plângere producătorului de răcoritoare.  Blake Loates, o consumatoare de  apă mineralizată produsă de Coca-Cola, a găsit in interiorul capacului sticlei pe care o cumpărase mesajul " YOU RETARD"(retardato/retardatule). Familia tinerei s-a simţit extrem de jignită, mai ales că mezina familiei, Fiona, în vârstă de 11 ani, suferă de autism şi paralizie cerebrală. "Ce ai fi făcut dacă ai fi deschis o sticlă de Vitamin Water şi ai fi citit in interiorul capacului "Retardatule". Pariez că ai fi fost foarte suparat, dacă ai fi avut o Fiona în viaţa ta.Îţi imaginezi ce s-ar fi întâmplat dacă ea deschidea această sticlă", a scris tatăl lui Blake Loates companiei Coca Cola. 
Cum a fost posibil
Nefericitul mesaj face parte dintr-o campanie de marketing a Coca Cola care a propus consumatorilor de Vitamin Water să intre într-un fel de joc "Mad Libs"- un joc de cuvinte ce presupune completarea unor spaţii goale din diverse propoziţii sau fraze cu un termen dintr-o listă dată. Cu scopul de a-şi amuza clienţii, producătorul afişa sub capace asocieri dintre un cuvând englezesc şi unul în franceză. Astfel, RETARD este compus din englezescul "you" (tu) şi "retard", ceea ce înseamnă "a întârzia"  în limba franceză.   
Coca Cola şi-a cerut scuze
"Am învăţat din acest lucru. A fost o greşeală", a declarat  David Thomson, vice-presedinte pe segmentul de băuturi necarbonatate din cadrul' Coca-Cola, citat de presa străină. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu